9 způsobů, jak najít pro svůj byznys vhodné zboží za rozumnou cenu, část 1/3


Každý velkoobchodník ví, že dobrý produkt se dobře prodává. Najít samotné zboží není obtížné, ale najít ten správný výrobek za dobrou cenu je již vyhrazeno lidem s rozsáhlými zkušenostmi v oboru.
Tento článek pojednává o tom jak najít dodavatele zboží za dobré ceny. V dalších dílech Vám ukážeme také jak najít vhodné zboží. Mezitím se podívejme na následující otázku:

Dokonalý dodavatel

Začněme základní chybou, tj. Hledáme dokonalého dodavatele. Každý hledá Svatého grála v podobě dodavatele, dovozce čí výrobce neznámého konkurenci. To neznamená, že by tyto pokusy měly být zastaveny nebo že je to nemožné, pouze to znamená, že je méně pravděpodobné a existují jednodušší způsoby. A jedním z nich je podpora spolupráce se současným dodavatelem. Pravděpodobně každý ví, jak se o to snažit, pro jistotu vyjmenuji nejdůležitější body:

  • Plaťte faktury v předstihu. Ano, ano! Ne poslední den, ale pokud možno ihned poté, co jej obdržíte.
  • Zúčastněte se akcí pořádaných Vaším dodavatelem. Osobní kontakt děla zázraky. A zázrak, který očekáváme, jsou nejlepší ceny / slevy a informace o nejprodávanějších produktech.
  • Se zástupcem svého dodavatele zacházejte jako se svým zákazníkem. Slušné a přátelské jednání se skutečně vyplatí.

Pojďme ale k věci a podívejme se, jak najít výrobce, dodavatele, distributora zboží, o které máme zájem?

Pro účely tohoto článku se zaměříme na hledání oblečení od populární a často hledáné značky Tommy Hilfiger.

1. Vyhledávač Google

Nic nového? Možná, ale jste si jisti, že to děláte dobře? Obvykle začneme zadáním fráze do vyhledávače a zkontrolujeme prvních několik výsledků. Ambicióznější se zaměří na prvních 20 výsledků. Bohužel to není správná cesta, jsem si jist, že se takto nemáte šanci dostat k největším hráčům v oboru. Zase po zadaní více specifikované frázi „tommy hilfiger velkoobchod“ nebo „tommy hilfiger dodavatel česko“ najdeme jak maloobchodní prodejce tak také velkoobchodníky, a přece chceme najít jen velkoobchodní dodavatele, takže tyto výsledky nejsou uspokojivé.

2. Vyhledání Google v jiné jazyce

A tady začíná kouzlo, protože jdete o krok dále a děláte víc než většina. Na první pohled není to jednoduchá záležitost, ale nemusíme znát všechny jazyky světa a k vyhledávaní pořizovat více IP adres tak, aby si vyhledávač myslel, že jsme v např. V Nizozemsku (i když abychom dosáhli 100% výsledků z Nizozemska, mělo by tomu tak být, ale pro naše potřeby je to zbytečné). Jak na to? Příklad platí pro Google Chrome:

  • Změníme nastavení jazyka, např. Na francouzštinu. V pravém dolním rohu přejděte na „Nastavení“ a vyberte „Nastavení vyhledávání“, poté „Výsledky vyhledávání“ a změňte v „Nastavení oblasti“ na Francii, poté „Jazyky“ a vyberte francouzský jazyk (V jakém jazyce by služby Google měly být?) a klikněte na tlačítko Uložit. Nyní potřebujete pouze překladač Google, ze kterého zkopírujeme frázi přeloženou do francouzštiny do vyhledávače. Například „importateur tommy hilfiger“. Nevšímáme si reklam Google, které budou nadále zobrazovat v našem rodném jazyce, protože nemůžeme změnit naši geolokaci, a Google zobrazuje reklamy na tomto základě. Zde jsou výsledky vyhledávací fráze:

Platforma B2B Merkandi z Francii je již něco, ale nechci být neobjektivní, protože se jedná o naši platformu, takže pojďme dál hledat.

Nejedná se sice výhradně o oblečení Tommy Hilfiger, ale v seznamu najdeme zajímavého distributora Ahlers-Gruppe (Baldessarini, Pierre Cardin (Lizenz), Otto Kern, Pioneer, Gin Tonic u. A).

Takto můžete pokračovat do nekonečna a hledat v různých zemích. Zde mohu jen poradit, abyste si vytvořili seznam svých kontaktů v Excelu nebo CRM. Výsledky Google jsou dynamické a to, co jste dnes našli, může být zítra na velmi vzdálených pozicích vyhledávače. Kromě toho dnes hledáte oblečení Tommy Hilfiger a zítra možná budete muset najít produkty GUCCI. Zapište tedy vše, co najdete.

3. Najděte webové stránky výrobce, majitele značky

Pokud máte vysoké ambice a tlustou peněženku, můžete kontaktovat přímo majitele značky Tommy Hilfiger, ale takové manévry si mohou dovolit hráči jako Zalando. Pro průměrného velkoobchodníka zůstává poslat dotaz, v tomto případě PVH Corp. (https://www.pvh.com/), kde najdete seznam distributorů ve vaší zemi a kontaktujte je přímo. U méně populárních značek máme samozřejmě šanci na přímý nákup a dokonce i podepsání smlouvy o výhradní distribuci v konkrétním regionu světa.

4. Vyhledejte dodavatele pomoci brokerské agentury

Agentury, které se specializují na vyhledávání zboží, ovládly asijský trh velmi dobře, ale v našem případě pro značku Tommy Hilfiger nebude pro nás užitečná. Výjimkou je nalezení továrny, kde se šije oděvy pro dané značky, a objednávání oděvu bez štítků s značky. Budeme mít stejnou kvalitu a design, ale bez loga, to ale pravděpodobně není přesně ono, co jsme chtěli. V Evropě nemohu doporučit žádnou konkrétní agenturu pro zprostředkování informací, ale při výběru by rozhodujícím faktorem měla být odměna za konkrétní efekt, tj. Nalezení dodavatele značky Tommy Hilfiger.

5. Obchodní komora zdarma najde dodavatele ve vaší zemi

Ano, udělá to zdarma a s potěšením. Bohužel tímto způsobem nenajdeme oblečení Tommy Hilfiger, ale všechny typy jiných, ne-globálních značek ano. Zde mohu upřímně doporučit polskou investiční a obchodní agenturu S.A. http://www.paih.gov.pl a zde najdete seznam komor pro ČR https://www.businessinfo.cz/navody/prehled-zahranicnich-obchodnich-komor/

6. Lidé si pomáhají zdarma na Facebooku, online fórech

Lidé si navzájem pomáhají bezplatně, vyměňují si informace a tipy na skupinách na Facebooku a online fórech zaměřených na obchodování. Stojí za to vyhledat taková místa, již spojují velkoobchody a ostatní lidí kteří jsou ochotni si vyměňovat kontakty. Nikdo nám samozřejmě nebude dávat své těžce vydělané obchodní kontakty na podnose, ale ujišťuji Vás, že v tomto množství informaci se najdou i perličky.

7. LinkedIn

Doporučuji LinkedIn pro přímý kontakt s prodejními odděleními distributorů nebo výrobců. Tímto způsobem můžete oslovit zajímavé lidi, kteří nám rádi pomohou najít ten správný produkt. Rovněž stojí za to se připojit ke skupinám, já například patřím k skupině International Export Import, která má téměř 320 tisíc členů: https://www.linkedin.com/groups/27040/, a pokud Vás zajímá pouze oblečení, navštivte https://www.linkedin.com/groups/3085565/. To jsou samozřejmě jen příklady, existuje mnoho skupin a jejich kategorie jsou rozmanité.

8. Veletrhy

Pokud nemáte zvyk jezdit na veletrhy, vyzývám Vás, abyste si zajeli alespoň jednou. Pokud například nemluvíte německý a chcete navštívit místní veletrh: například: https://www.messe-duesseldorf.com/ máte tři řešení:

  • znáte angličtinu na komunikativní úrovni, nezaručí Vám úplný úspěch, ale domluvíte základní věci
  • můžete se procházet po veletrhu a předstírat, že nic nepotřebujete a jen sbírat katalogy a vizitky
  • jdete s překladatelem (dražší, ale efektivní řešení)

Alternativním způsobem je zkontrolovat seznam vystavovatelů a poté je kontaktovat e-mailem.

9. Platformy B2B

V Evropě mohu s čistým svědomím doporučit naši platformu merkandi.cz a naši konkurenci v Německu restposten.de

Stojí za to mít přístup k nabídkám zveřejněným na těchto portálech.

V den zveřejnění tohoto článku pouze na Merkandi.cz je 218 nabídek s oblečením Tommy Hilfiger

Restposten.de jich má o něco méně, protože 75, ale myslím, že stále stojí za to použít obě platformy jako užitečné nástroje pro obchodování

Na závěr dodám, že pomocí mnoha způsobů hledání na dodavatele současně, si zaručíme pravidelné dodávky zajímavého zboží za dobré ceny.

Pokud však nemáte čas na zdlouhavé hledání a nechcete používat překladač, doporučuji naši službu vyhledávání produktů https://merkandi.cz/stock-searchin

Duhý díl článků zde.

Přeji Vám všechno nejlepší a hodně obchodních úspěchů
CEO
Dariusz Pańków