9 způsobů, jak najít pro svůj byznys vhodné zboží za rozumnou cenu, část 2/3


Každý velkoobchodník ví, že cena děla zázraky. Pravda? Ne tak docela, protože nevhodný výrobek za dobrou cenu je také problém. V teto části si řekneme jak najít zboží za neuvěřitelně nízkou cenu.

V předchozí části zabývali jsme se způsoby nalezení dodavatele, dnes se zaměříme na cenu. Pokud jste dosud nečetli předchozí část článku, podívejte se sem: 9 způsobů, jak najít pro svůj byznys vhodné zboží za rozumnou cenu, část 1/3

Ideální cena

Jak říkají odborníci, ideální cena je taková, jakou je zákazník ochoten zaplatit. A i když to vyzní jako klišé, je v tom spousta pravdy. Způsob spolupráce, rychlost reakcí, kvalita služeb, a celá omáčka kolem prodeje zboží, může způsobit, že se ideální cena promění v pouhou iluzi. Můžete mít stejný produkt jako konkurence za mnohem nižší cenu a nebudete mít dobrý prodej. Kromě toho se může navíc ukázat, že vsazení všeho jen na cenovou konkurenceschopnost bude pro společnost doslova smrtící.

Pojďme však k věci: Jak najít pro svůj velkoobchod zboží za neuvěřitelně nízkou cenu?

Proč složitě vyhledávat, když můžete vyjednávat!

Často podceňujeme to, co máme přímo pod nosem, a hledáme zboží v Brazílii. Doporučuji začít s místními výrobci, distributory nebo dovozci. Navrhuji postupovat takto:

  1. Zavolejte si do společnosti aby určit osobu s rozhodovací pravomocí.
  2. Během konverzace požádejte o zaslání cenové nabídky na e-mail (partner bude chtít znát vaše nákupní úmysly a pokud jste je v telefonním rozhovoru nesdělili hned, bude dobré je pak poslat e-mailem). Nedoporučuji předstírat, že jste nákupní magnát z Dubaje, stojí za to jednat na rovinu ve věci vašich nákupních úmyslů. Výjimkou je boj o exkluzivitu v prodeji daného výrobku, pak každý přehání v hloubeni se svými schopnostmi.
  3. Pokud již nabídku máte, domluvte si schůzku. Upřesněte podrobnosti, pak řekněte, že ceny mají příliš vysoké, a zeptejte se co ještě mohou nabídnout. Pokud se vám podařilo už něco uhrát, tak super, ale ještě neskákejte radostí. A pokud se vám nepodařilo nic vyjednat a opravdu mají špatné ceny, pak víte, že to není ten správný dodavatel.
  4. Máte nabídku, byli jste na schůzce. Podařilo se vám sjednat malou slevu, tak čas na další vyjednávání. Nyní můžete napsat e-mail s poděkováním za schůzku a navrhnout vaší představu slevy / ceny. Poté zavolejte (po několika dnech, pokud na mail nikdo neodpověděl) ​​a zeptejte se, co si o tom vašem návrhu myslí. Obvykle lze sjednat ještě nějakou další slevu, ​​pokud ne, alespoň víte, že jste udělali maximum.

Na konci tohoto článku prozrazuji několik tipů jak postupovat během vyjednávání.

Mám spoustu peněz

Pokud máte hodně peněz, pak není co řešit, jste prostě nákupní magnát. Váš vyjednávací tým vytlačí poslední šťávy z dodavatele a produkt zakoupíte s obrovskou slevou. Ve skutečnosti byste měli přestat číst.

Nějaké peníze mám, ale je nerozhazuji

V zásadě vám nikdo na začátku spolupráce neposkytne jinou splatnost faktur, než platba předem, takže skutečnost, že nakupujete zboží za hotovost, na nikým neudělá dojem. Velká jednorázová objednávka však už zapůsobí a je úvodem k jednání na vyšší úrovní.

Nemám žádné peníze, ale jsem nadšenec

Otevření velkoobchodu bez finanční jistiny je chyba a ztráta času. Přemýšlejte raději o dropshippingu nebo zprostředkování, něco se přiučíte, odložíte nějaké peníze, navážete kontakty a možná dokonce získáte bohatého obchodního partnera. Asi si teď říkáte : Ale můžu otevřít online velkoobchod! Ano, můžete, ale když se podíváte na tzv e-velkoobchody, zjistíte, že je to právě dropshipping, čínské zboží, kombinace obou, nebo obyčejný velkoobchod se skladem, který si otevřel internetový prodej. Proto se zastávám tvrzení, že velkoobchod bez finančních prostředků je omyl a ztráta času. Jednoduše řečeno, pokud nemáte hotovost, nekoupíte si zboží za dobrou cenu.

Nákupní skupiny

Obvykle na dlouhou trať nefungují. Nakonec se každá skupina rozpadne, ale na začátku se vyplatí takové skupiny vyhledat a také si vytvořit vlastni skupiny. Ano, říká se, že síla tkví ve skupině, ale také mnoho problémů a rozdílných zájmů. V těchto skupinách však můžete bezpochyby navázat zajímavé kontakty, pozorovat chování ostatních obchodníků z oboru a také se projevit v kruzích velkoobchodníků.

Zboží z přebytečných zásob, výprodeje z insolvencí

Díky nákupu zboží z přebytečných zásob od velké obchodní sítě můžete dosáhnout ceny pod výrobní náklady. Je ale tato možnost dostupná pro všechny? Ne, není. Ale podle potravního řetězce, který se vyskytuje všude v přírodě, žraloci nakupují zboží za 30 milionů, např. od společnosti Tesco, čí Amazon, a poté je prodávají dal několika velkoobchodníkům – a takto si můžete nakoupit i vy. Přestože na cestě již existuje několik brokerů, cena je stále neuvěřitelně nízká. Podívejte se třeba na merkandi.cz. Žraloci i plotice si najdou něco pro sebe.

Smlouva o výhradním prodeji zboží od výrobce

Není jednoduché si sjednat takovou smlouvu, ale možné to rozhodně je. Samozřejmě musíte mít dostatečné finanční prostředky a dobře vyvinutou distribuční síť. Ale v tomto případě nemusíte soutěžit o cenu, což neznamená, že nemáte konkurenci. Jste však králem, protože pouze vy máte určitou značku. Hledání takové možnosti je náročné a obvykle přesahuje hranice vaší země. Pokud ovšem uspějete a uděláte to správně, budete potěšeni.

K čemu je mi nízká cena, prodám zboží pod svou značkou a nastavím si prodejní cenu

Takový trend vyznává čím dál více prodejců z portálu eBay, kteří prodávají čínské zboží s vlastním logem a jménem. Nemám žádné zkušenosti v teto oblastí, zním jen několik společností, které vydělaly na tom nějaké peníze a zůstaly jim kontejnery plné neprodaného „značkového“ zboží. Velmi rozsáhlé téma pro samostatnou knihu na téma budování vlastní značky.

Věnujte čas

Dlouhá a úspěšná spolupráce je pro trpělivé hráče, ale dává nám jednu z lepších vyjednávacích pozic. Tímto způsobem vznikají pevné obchodní vztahy, které často lze označit i jako přátelské. Máme se rádi, spolupracujeme už celé roky a máme mimo jiné dobré ceny nebo slevy za dosažení prodejních cílů. To se počítá v podnikání. Zpočátku je to těžké, ale nikdo neříkal že to bude snadné. Mnohdy vás může štvát, že Kaufland nebo Lidl mají v obchodech nižší ceny než nakupujete ve velkoobchodech, ale s tím nic neuděláte. Pokud se však chcete pokusit vyhrát se supermarkety, zvu vás na merkandi.cz

Nakonec třešnička: Tipy jak postupovat během vyjednávání

  1. Zavolejte si do společnosti aby určit osobu s rozhodovací pravomocí.
  2. Během konverzace požádejte o zaslání cenové nabídky na e-mail (partner bude chtít znát vaše nákupní úmysly a pokud jste je v telefonním rozhovoru nesdělili hned, bude dobré je pak poslat e-mailem). Nedoporučuji předstírat, že jste nákupní magnát z Dubaje, stojí za to jednat na rovinu ve věci vašich nákupních úmyslů. Výjimkou je boj o exkluzivitu v prodeji daného výrobku, pak každý přehání v hloubeni se svými schopnostmi.
  3. Pokud již nabídku máte, domluvte si schůzku. Upřesněte podrobnosti, a pak řekněte, že mají příliš vysoké ceny, a co mohou navrhnout. Pokud se vám podařilo už něco uhrát, tak super, ale ještě neskákejte radostí. A pokud se vám nepodařilo nic vyjednat a opravdu mají špatné ceny, pak to není ten správný dodavatel.
  4. Máte nabídku, byli jste na schůzce. Podařilo se vám vyjednat malou slevu, čas na další vyjednávání. Nyní můžete napsat e-mail s poděkováním za schůzku a navrhnout vaší vizi slevy / ceny. Poté zavolejte (po několika dnech, pokud na mail nikdo neodpověděl) ​​a zeptejte se, co si o tom vašem návrhu myslí. Obvykle lze sjednat ještě nějakou slevu, ​​pokud ne, alespoň víte, že jste udělali maximum.

Brzy třetí díl se série článků

Přeji vše nejlepší a hodně obchodních úspěchů
CEO
Dariusz Pańków